|
|
|
Registros recuperados: 59 | |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
| |
|
|
Carneiro, Paula Tissiany; Parre, Jose Luiz. |
Based in concepts and models of “commercialization”, this work has as objective to analyze the transmissions of prices between producer, attacked and retail of the productive chain of the beans in the state of the Paraná, in the period of 1995/ 2003. For this, it was verified as the variable price was transmitted between the segments, esteem itself the edges and the causality direction enters the three sectors of market, that, together with the improvement of the final product, serve as indicating of efficiency in the distribution and commercialization of the product. In general way, the retail caused variations in the prices to the producer and attacked - causality confirmed for the application of model VAR - but that it did not represent an explosive... |
Tipo: Journal Article |
Palavras-chave: Commercialization; Transmission of prices; Beans; Paraná; Marketing. |
Ano: 2005 |
URL: http://purl.umn.edu/56740 |
| |
|
| |
|
| |
|
|
ANDRADE NETO, R. de C.; SÁ, C. P. de; OLIVEIRA, J. R. de; MUNIZ, P. S. B.. |
O Acre apresenta condições de clima e solo propícias ao cultivo de fruteiras tropicais, incluindo a cultura do abacaxizeiro que vem apresentando um aumento em área plantada em diversos municípios do estado nos últimos anos. Todavia, esse crescimento não tem sido acompanhado pelo uso de tecnologias que possam aumentar a produtividade, resultando em rendimento ainda considerado baixo. Na maior parte do ano o fruto do abacaxi não é encontrado nas gôndolas dos supermercados o que reflete em preços elevados, principalmente, por ser proveniente de outros estados. Portanto, a produção ainda não atende à forte demanda do mercado local, havendo a necessidade da importação de outras partes do País. Esse cenário pode garantir aos agricultores acrianos a venda do... |
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) |
Palavras-chave: Acre; Amazônia Ocidental; Amazonia Occidental; Western Amazon; Piñas; Variación estacional.; Precios; Comercialización; Abacaxi; Ananas comosus; Comercialização; Preço; Variação sazonal; Pineapples; Commercialization; Prices; Seasonal variation.. |
Ano: 2016 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1068772 |
| |
|
|
ANDRADE NETO, R. de C.; SA, C. P. de; OLIVEIRA, J. R. de; MUNIZ, P. S. B.; ALMEIDA, U. O. de. |
Com a produção de aproximadamente 2,08 milhões de toneladas, o Brasil é o quarto maior produtor de melancia do mundo, ficando atrás da China, Turquia e Irã (FAO, 2015). Segundo dados do IBGE (2014), a área plantada com melancia no País, em 2013, foi de 93.190 hectares e a quantidade produzida 2,16 milhões de toneladas. No Acre, esses valores foram de 1.149 hectares e 16,2 mil toneladas. O cultivo de melancia no estado, praticado por agricultores familiares, é caracterizado pela adoção de baixas tecnologias de produção. Apesar disso, a cultura tem se expandido nos últimos anos, contribuindo para diversificar a produção e aumentar a renda. O objetivo deste trabalho é analisar a sazonalidade e o comportamento dos preços de melancia nos últimos seis anos... |
Tipo: Comunicado Técnico (INFOTECA-E) |
Palavras-chave: Rio Branco (AC); Acre; Amazônia Ocidental; Western Amazon; Amazonia Occidental; Precios; Variación estacional.; Sandías; Comercialización; Melancia; Citrullus lanatus; Comercialização; Preço; Variação sazonal; Watermelons; Commercialization; Prices; Seasonal variation.. |
Ano: 2016 |
URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1069717 |
| |
|
|
Charles Galarza, Christian Jacques. |
El cultivo de hongo comestible seta (Pleurotus Ostreatus), es un sistema de Bioconversión ecológica, pues lo que al hombre le es poco útil y que desecha; lo transforma en alimento proteínico, medicinal y en mercancía para venta. Esta alternativa productiva ha sido explotada con éxito desde hace mucho tiempo en otros países, donde al emplear tecnologías de bajo costo, adaptadas al clima, a los recursos agrícolas y a las Condiciones económicas; fortalecen el potencial de los hongos en su ámbito nacional. En tal sentido, el presente estudio recopila información de índole biológica, técnica, económica y financiera de un proyecto de inversión sobre el establecimiento de una planta productora de hongo seta en San Jerónimo Amanalco, Estado de México. Se pretende... |
|
Palavras-chave: Hongo seta; Microempresarios; Cadena de valor; Comercialización; Economía; Maestría; Oyster mushroom; Micro-entrepreneurs; Value chain; Commercialization. |
Ano: 2012 |
URL: http://hdl.handle.net/10521/1784 |
| |
|
| |
|
| |
|
|
Oliveira, Eliane De; Longhi, Eloisa Helena; Vanderlei, Job Carneiro; Martins, Therezinha Krisley; Rocha, Eduardo Villela. |
O pequi (Caryocar brasiliense Camb.) é um fruto nativo com ocorrência generalizada no Bioma Cerrado. O consumo e comercialização do fruto "in natura" e de seus derivados, com importância sócio-econômica, geram renda e emprego para agricultores familiares e trabalhadores com pouca qualificação profissional. Entretanto, a exploração sustentável desta atividade encontra-se ameaçada pelo desconhecimento do mercado consumidor, inexistência de padrões de qualidade na comercialização, dispersão, desarticulação e informalidade dos agentes e segmentos do arranjo extrativista. Visando gerar informações que contribuam para o fortalecimento da cadeia extrativista e o desenvolvimento sustentável, este trabalho teve como objetivos identificar e caracterizar os agentes... |
Tipo: Conference Paper or Presentation |
Palavras-chave: Caryocar brasiliense; Pequi; Mercado consumidor; Consumidor final; Caryocar brasiliense; Pequi; Commercialization; Consumer market; Food Consumption/Nutrition/Food Safety. |
Ano: 2008 |
URL: http://purl.umn.edu/109068 |
| |
|
| |
|
|
Gale, H. Frederick, Jr.; Tang, Ping; Bai, Xianhong; Xu, Huijun. |
Rural households in China have traditionally consumed food mostly grown on their own farms. While they continue to rely on self-produced grains, vegetables, meats, and eggs for a large portion of their diet, rural households are now purchasing more of their food as they enter the mainstream of the Chinese economy. Cash purchases of food by rural Chinese households increased 7.4 percent per year from 1994 to 2003. Consumption has shifted from self-produced to purchased food at a rate faster than can be explained by income growth or changes in other household characteristics. The move away from self-produced food is associated with lower consumption of staple grains, the most important self produced food in rural Chinese diets. Food consumed away from home... |
Tipo: Report |
Palavras-chave: China; Food; Consumption; Expenditures; Rural; Commercialization; Subsistence agriculture; Engel analysis; Food Consumption/Nutrition/Food Safety. |
Ano: 2005 |
URL: http://purl.umn.edu/7256 |
| |
|
|
Gebremedhin, Berhanu; Jaleta, Moti. |
The literature on commercial transformation of smallholders makes little distinction between market orientation (production decision based on market signals) and market participation (sale of output). However, policy implications to enhance commercial transformation of subsistence agriculture drawn from the analysis of the determinants of household market participation alone could be inadequate, if in fact, the determinants of market orientation and market participation are not the same or not consistent with each other. This paper analyzes the determinants of market orientation and market participation in Ethiopia separately and examines if market orientation translates into market participation. Empirical results show that the determinants of market... |
Tipo: Journal Article |
Palavras-chave: Commercialization; Smallholders; Market orientation; Market participation; Marketing; C21; C24; Q12; Q13. |
Ano: 2010 |
URL: http://purl.umn.edu/96159 |
| |
|
| |
Registros recuperados: 59 | |
|
|
|